dijous, 6 de maig del 2021

L'ORQUÍDIA CATALANA (Ophrys catalaunica)

LA NOSTRA ORQUÍDIA
Molts de nosaltres potser no sabem que tenim a Catalunya una petita joia botànica: la nostra pròpia orquídia autòctona. Només la trobarem aquí i al sud de França (haig de reconèixer que jo mateix en aquesta matèria també anava ben justet) Queda constatat en el seu nom científic "OPHRYS CATALAUNICA". El nom comú és "Abellera catalana" Sense ser una espècie estranya tampoc és molt freqüent. Cal conservar-la. Com totes les orquídies estan protegides. Floreix el mes de maig. Vaig tenir la gran sort de capturar-la, fotogràficament es clar!

                                                   Castellcir ( Moianès)

                                                                



12 comentaris:

  1. M'agrada saber-ho, no en tenia ni idea. Ja m'hi fixaré, jo sempre me les miro molt les flors, però a vegades fins que no en sé al nom o alguna altra informació, com les que ens dones tu, no les reconeixo. A veure...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les orquídies ja costen de veure-les i encara més identificar-les, a mi també em passa Carme! Són difícils! Merci, salut!

      Elimina
  2. Com totes elles, precioses i, a més, lila!. No m'estranya gens que les protegeixin.
    Molt bona captura.

    Aferradetes, Rafel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig tenir sort de trobar-la, una troballa ben peculiar! Moltes gràcies i fins aviat!

      Elimina
  3. Muy encantadora esta imagen Saludos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me alegro que te gusté José Ramón, gracias!!

      Elimina
  4. Ostres Rafel, quant de temps...I ens regales com dius tu, una petita joia! Quan era petita en trobàvem moltes pel bosc, però tampoc les collíem, només les admiràvem. Nosaltres en dèiem "sabatetes del Nen Jesús", és una flor preciosa.
    Petonets, Rafel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que tal Roser? Com estàs? Probablement també es diuen així com tu dius, depèn de la zona s'anomenen diferent! Moltes gràcies i cuida´t!

      Elimina
  5. Sóc dels que no ho sabia. Salutacions, Rafel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també anava una mica peix Xavier, gràcies per passar-te. Salut i visca la terra!

      Elimina
  6. Molt maca aquesta orquídea, jo només la he vist una vegada i no vaig fer cap foto.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja dic que costa de veure-la però si anem a llocs que es fan amb una mica de sort podrem gaudir de la seva presència, ara el mes de maig es bon temps. Salut Montse i gràcies, fins aviat!

      Elimina